hızlı erişim tepe hızlı erişim alt
iç sayfa başlangıç

Reklam Ajansları

Reklam ve Tanıtım Ajansları




22.07.2010

Reklam Ajansına Başvuru



Reklam ajansına başvuru, ya ajansın ilanını gördükten sonra, ya da kurumsal iletişim bilgilerine ulaşarak, onlara geçmiş deneyimlerin olduğu bir özgeçmiş (cv) dosyası göndermekle yapılmaktadır. Bir kişinin ajansa başvurabilmesi için, onların bünyesinde bulunan mesleklerden herhangi birisine sahip olması gerekmektedir. Bu tip kuruluşlarda iş yapabilen meslekler şunlardır; grafik tasarım, web tasarım, animasyon tasarım ve 3D modelleme, endüstriyel ürün tasarımcılığı, promosyon ürün tasarımcılığı, metin yazarlığı, halkla ilişkiler, yönetmenlik, sanat yönetmenliği, müşteri temsilciliği ve pazarlama, piyasa araştırmacılığı v.b. olmaktadır. Bütün bunlarla birlikte, grafik tasarımcılarının sahip olması gereken özellikleri de bulunmaktadır. Bir kere bir reklam ajansı hem ofsete hem de dijital baskı için tasarımlar yapar. Grafik tasarımcı hem ofset hem de dijital baskı makinelere uygun, tasarım bilgisine ve montaj bilgisine sahip olmalıdır. Ofsete uygun çalışmaların nasıl yapıldığını, renklerin nasıl ayarlandığını, matbaaya yani ofsete gönderirken hangi çalışmaları yapması gerektiğini bilmelidir. Günümüzde bu kuruluşların çoğu, montaj yapabilen, ofsete uygun çalışmaları yapabilen grafiker ve tasarımcıları tercih etmektedir.

Bir tanıtım ajansında yapılan işler aşağı yukarı (tam hizmet ajansı olup olmamasına bağlı olarak) şöyledir; afiş tasarımı, billboard tasarımı, filmleri, dergi tasarımı, katalog tasarımı, insert tasarımı, dijital baskıya uygun olarak ta, tabela tasarımı olmaktadır. Aslında bütün bunları şöyle sıralamakta fayda vardır. Hem ofset baskıya hem de dijital baskıya tasarım yapılmaktadır. Açık hava tanıtım araçlarının hepsine, ofset baskıya uygun olarak yapılan tasarım işlerinin hepsine, tasarım yapabilmek ve her aracın özelliklerini bilmek gerekmektedir. Başvuru yapılacak kuruluşun niteliğine bağlı olarak, bazı grafik tasarımcılarının hepsini bilmemesi sorun olmayabilmektedir. Örneğin; sınırlı reklam ajansına başvurmak isteyenler, açık hava araçlarına uygun tasarımları ve dijital baskı özelliklerini, pratik anlamda bilmeleri yeterli olmaktadır. Ofset baskı için de aynı durum geçerlidir. Ofset baskı özelliklerini bilen ve renk bilgisi, montaj bilgisi olanlar, ajanslarla birlikte, matbaalara da başvurabilmekte hatta genellikle oralarda çalışmaktadırlar. Ama başvurulacak kuruluş tam hizmet ajansı ise, baskı tipleri ve tasarım türlerinin hepsine, bu anlamda kullanılan programların hepsine hâkim olmak gerekmektedir.

Web tasarımcıların ise, günümüzde hem web site programcılığı konusunda uzman olmaları istenmekte hem de web sitelerinin, grafiklerini yapmaları istenmektedir. Bunların da durumları grafik tasarımcılar gibidir. Tam hizmet reklam ajansları, alacağı kişiyi nerede kullanması gerektiğini, hangi özelliklere sahip olması durumunda başarılı iş çıkarabileceğini bilmektedirler. Web tasarımcıları ve animasyoncular, bilindiği gibi internet mecrasının özelliklerine göre tasarım yapmakta ve bu alanda kullanılması muhtemel işleri yapabilmelidirler. Bu sektörde çalışmak isteyenlerin, tam hizmet ajansında çalışması, onlara çok şey katmaktadır. Öncelikle, bir tanıtım kampanyasının bütün süreçlerini öğrenmektedirler. Ondan sonra, sektörün her alanında faaliyet gösteren firmalarda çalışabilmektedirler.

Bu tip kuruluşlara, bir özgeçmiş dosyası ile başvuru yapılması, genellikle izlenen yollardan en geçerli olanıdır. En makbul olanı ise, ajansın yetkilileriyle yüz yüze yapılan görüşme olmaktadır. Çünkü bazen, bir özgeçmiş dosyası, kişilerin performansını ve yeteneklerini gösteremeyebilir. Ajansta çalışmak isteyenlerin, kendilerini tam olarak ifade edebilmeleri için, görüşme yapmaları, en geçerli olanıdır. Bunun için, bir reklam ajansının telefonlarına veya mail adreslerine ulaşarak, görüşmenin amacını bildirdikten sonra randevu alınmasıyla, görüşmenin gerçekleştirilmesi en sağlıklı olanıdır.

Reklam Ajansları ve Reklamcılık İle İlgili Bütün Yazılar
iç sayfa bitişi
reklamın tek adresi